mix marketing بازاریابی ترکیبی (آمیخته)
بازاریابی آمیخته (ترکیبی) mix marketing یکی از معروف ترین اصطلاحات بازاریابیه که میخوایم در این مقاله بهش بپردازیم

در واقع بازاریابی آمیخته به بخش تاکتیکی یا عملیاتی یک برنامه مارکتینگ مربوط میشه. احتمالا همراه بازاریابی آمیخته 4p,7p و ... بسیار شنیده میشه. در واقع مدل 4p حالت پایه ی این مدل بازاریابیست که در موردش حرف میزنیم.
میشه گفت بازاریابی آمیخته مجموعه ای از ابزارهای کنترل شده بازاریابی تاکتیکی مثل محصول، قیمت، مکان و تبلیغات و غیره است که یک کسب و کار برای این که بتونه در بازار به هدفش برسه از اون استفاده میکنه.
باید بگیم که خیلی اسم و تعاریف رو بزرگ کدن فایده ای نداره. یک ترکیب خوراکی رو تصور کنید، مثلا قهوه، مقدار شیر و شکر یک قهوه، و حتی میزان غلیظ بودنش هم میتونه طبق میل و خواسته ی هر فرد باشه. روند در بازاریابی آمیخته هم همینطوره، پیشنهادهایی که به مشتری داده ، میتونه قابل تغییر باشه. مثلا یک کسب و کار میخواد که تمرکز بیشتری بر تبلیغاتش داشته باشه، یا روی قیمت محصول و یا هر عنصر دیگه ای. اینجاست که هوش و تخصص باید وارد عمل بشن.
مشخص بودن اهداف کسب و کارها گاهی به راحتی قابل تشخیص نیست و باید گاهی اولویت بندی کرد تا به نتیجه رسید، تقریبا وقتی داریم سعی می کنیم که تمام عناصر رو همراه با هم به بهترین نحو جلو ببریم، داریم درجا می زنیم.
اما عناصر 4p چی هستند؟
محصول (product)
محصول همون کالا و خدماتیه که برند به بازار هدف خودش ارائه می ده.
محصولی که کسب و کار ارائه میده یا قابل لمسه و چیزیه که خرید و فروش میشه یا از جنس خدماته و قابل لمس و مشاهده نیست اما کاملا قابل ارزیابی هست. در واقع مارکتینگ در این بخش به کمک برند میاد تا عواملی مثل، تنوع، طراحی، کیفیت و بسیاری دیگر از موارد رو در مورد بازار محصول کاملا بدونه. همچنین استراتژی خدمات قبل، حین و پس از فروش انحصاری برند رو مشخص میکنه.
تیم مارکتینگ درساژ برای این پروسه ها از تولید محصول تا زمان عرضه و بعد از فروش برای کسب و کارها برنامه و استراتژی حرفه ای اراده میدهد.
قیمت (price)
قیمت گذاری محصول یکی از مهم ترین بخش های بازاریابیه. دونستن این که مخاطب، بازار هدف محصول، خواستار چه قیمت و آفرهایی هست کاری بسیار تخصصیه و نیازمند دانشه. بازاریابی آمیخته در این حوزه نیز به کمک کسب و کار میاد تا با یک بررسی دقیق، به برند برای داشتن لیست تخفیف ها، اعتبار مشتریان و غیره کمک کنه. جالبه بدونید که مخاطب ها معمولا با خرید کردن اغلب دوست دارند که اعتبار به دست بیارن. (مثلا کارت های باشگاه مشتریان)
تیم مارکتینگ درساژ در این زمینه به کسب و کار ابتدا کمک می کنه مخاطب هدف خودشو بشناسه و متناسب با آن استراتژی های فروش محصول خودشو داشته باشه.
محل (place)
خب حالا که محصول آماده است اونو از چه کانال هایی باید عرضه کرد؟
یک محصول تمام پروسه ی تولید رو طی میکنه تا به دست مخاطب برسه. اما اگر از کانال اشتباه یا در جای اشتباهی عرضه بشه میتونه یک کسب و کارو به نابودی برسونه.
تیم درساژ با تحقیق در بازارهای متناسب و تحلیل رقبا برای ارائه ی محصول و جایگاه کسب و کار ، برنامه ریزی می کند.
ترویج (promotion)
اگر ردپایی نداشته باشین انگار که پا ندارین. تمام این مراحل تولید و غیره اگر باعث شناخته شدن و دیده شدن کسب و کار نشه، تمام زحمات را بی نتیجه میکنه. استراتژی تبلیغاتی در اینجا به کمک برندها میاد تا بتونه اون ها رو اونجور که شایسته هستند به مخاطب معرفی کنه.
بازاریابی 4p این روزها به 21p هم رسیده و می توان تمام مواردی را که برای یک بازاریابی مورد نیاز است در آن جا داد.
تیم مارکتینگ درساژ با به کارگیری ابزارهای بازاریابی در کنار کسب و کارها قرار می گیرد. ما میخوایم به برندها کمک کنیم تا بتوانند با استراتژی دقیق و کارآمد خود را آن طور که باید به مخاطب نشان بدهند.
اگر برای خدمات مارکتینگ و بازاریابی محصول یا خدمات خود در هرکدام از این مراحل نیاز به مشاوره دارید با ما در تماس باشید.