در قدم اول باید بدونید برای کسب و کارتون نیاز به چه چیزی دارین؟
• شما نیاز به مراجعه کننده به وب سایت های خود دارین.
• شما به محتوای نیاز دارین که مخاطب رو درگیر کنه(به گونه ای که در سایت شما بمونن)
اگر بتونید این مواردو رعایت کنید، وب سایت شمارو پیدا می کنن، اونو علامت گذاری می کنن، شمارو به دوستاشون معرفی میکنن.(دیگه چی میخواین؟) پس محتوای شما باید واقعاً خاص باشه!
اگه نتونید محتوای خوبی تولید کنید تو این بازار شلوغ شما ناپدید میشید. خوب حرف زدن با حرف خوب زدن زمین تا آسمون فرق داره.
اگه بتونید یه روند مشخص برای تولیدمحتوای مناسب در پیش بگیرین، قدم به قدم به موفقیت و موندگاری نزدیک میشین.
مرحله 1 : موضوعتون رو انتخاب کنید.
ایده ها همیشه به راحتی بوجود نمیان، برای همین اولین کار اینه که بتونید موضوع رو پیدا کنید.
یک ایده خوب ، نگه داشتن لیستی از ایده های محتواییه. برای خودتون محتوا رو دسته بندی کنید.
• محتواهایی که خوبن و به کار نیاز دارن.
• ایده ی خوب: برای عنوانینی که بنظر پتانسیل خوبی دارن.
• ایده ی عالی: عناوینی که در اسرع وقت نوشته میشن.
*یکی از ترفندهای دیگه ای که میشه در خلق محتوا از اون استفاده کرد، ترکیب دوتا ایده ی به ظاهر نامربوط با همدیگه است.
مرحله 2 : در مورد محتوای (پست) خود تحقیق کنید.
بعد از انتخاب موضوع، حالا یک عنوان دارین که میتونید نوشتن رو شروع کنید.
اولین کاری که باید انجام بدین اینه که پست خودتونو برنامه ریزی کنید و برای انجام این کار باید تحقیقاتی در مورد آنچه در گذشته انجام شده و چه کارهایی انجام داده اید ، داشته باشین.
در مورد محتوا سرچ کنید، نتایج بدست اومده از گوگل نشون دهنده اینه که این محتواها مورد تایید گوگل هستن و به نسبت روشن تر در مورد اون موضوع کار شده.
بعد از اون کار شما شروع میشه ، اینکه تحقیق کنید، چه چیزایی گفته شده، چه چیزایی باقی مونده، مخاطب چه مطالبی رو بیشتر دنبال میکنه و ...
مرحله 3: تازه وقت نوشتن رسیده!
هزاران سبک و استایل متفاوت برای نوشتن وجود داره، اما شما با توجه به تحقیقات و برند خودتون باید تصمیم بگیرین که محتوا و ایده هاتون رو چه طور طبق برنامه پیش ببرین و بنویسید.
اینکه طول پست چقدر باشه، محتوای مناسب سئو دارای چه ویژگی هایی باید باشه، ادبیات مورد استفاده به چه صورت هست و غیره. همه و همه مواردی هستن که تو این مرحله باید بهشون بپردازین.
مهم ترین نکته که تو نوشتن اهمیت داره اینه که شما باید هدف جستجوگرو بفهمید:
محتوای شما باید به سؤالی که می پرسه جواب بده (شاید بطور ضمنی)، در غیر این صورت هیچ ارزشی برای کاربر نداره.
مرحله 4: پست خودتونو بازاریابی کنید.
حتما این روزها زیاد اصطلاح بازاریابی محتوا رو شنیدین. بعد از طی کردن 3 مرحله نوبت به بررسی محتوای شما رسیده، اگر جایی از محتوای شما مبهم باشه، میتونه تمام زحمات شما رو به باد بده. اینکه پست شما چگونه به بازار شما بستگی داره باید بررسی و بازاریابی بشه.
خوشبختانه بازاریابی محتوای عالی نسبتاً آسونتره. توصیه می کنم با پست کردن مهمان در وبلاگ های مربوطه شروع کنید. وبلاگ نویس ها باید خوشحال بشن که به شما امکان میدن به پست خودتون پیوند بزنید چون ارزش پیوند دادن به اونو داره.
استفاده از شبکه های مجازی این روزا بسیار کارآمده پس همیشه ایده های محتوا تولید کنین، ذهن خودتونو باز نگه دارین. با یک ایده شروع کنید و ببینید چه چیزی در اون وجود داره.