0
منو دسترسی
1399/01/19 در ساعت 11:33:27

وبسایت و مارکتینگ (بازاریابی)

در این مقاله سعی داریم که به توضیح جامع و کامل مارکتینگ بپردازیم و بعد به صورت واضح جایگاه وبسایت را در مارکتینگ مورد بررسی قرار بدیم.

وبسایت و مارکتینگ (بازاریابی)

در این مقاله سعی داریم که به توضیح جامع و کامل مارکتینگ بپردازیم و بعد به صورت واضح جایگاه وبسایت را در مارکتینگ مورد بررسی قرار بدیم. در واقع وبسایت و استفاده از ظرفیت های آن برای کسب و کار در دسته ی دیجیتال مارکتینگ قرار میگیره و آشنایی با گستره ی دیجیتال و استفاده از اون میتونه در جهت خدمت هر کسب و کاری قرار بگیره.


مارکتینگ چیست؟
مارکتینگ یا بازاریابی به فعالیت هایی گفته میشه که یک شرکت برای ارتقاء خرید یا فروش یک محصول یا خدمات انجام میده. بازاریابی شامل تبلیغات، فروش و تحویل محصولات به مصرف کنندگان یا مشاغل دیگه میشه. 
این روزها حسابی بازاریابی و انواعش کسب و کارهارو درگیر کرده و همه رو به تکاپوی بیشتری انداخته تا بتونن جایگاه خودشونو حفظ کنن یا اینکه جایگاه قبلیشونو ارتقا ببخشن. استفاده از پتانسیل های بازاریابی و شناخت کامل این حوزه هم نیاز به دانش و مهارت داره که ما در آژانس مارکتینگ درساژ همه ی این خدمات رو به شما ارائه میدیم.
همینطور شما میتونید برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات در این زمینه مقاله ی میکس مارکتینگ (mix marketing) رو مطالعه کنید.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ به تمام خدمات بازاریابی که در فضای دیجیتال میشه ارائه کرد گفته میشه. از مزایای دیجیتال مارکتینگ میشه به شناخت دقیق مخاطب، هدف گذاری بهینه، آگاهی از موقعیت و جایگاه برند، امکان آنالیز و بهینه‌سازی و  مشخص بودن نرخ بازگشت سرمایه اشاره کرد. به طور کلی دیجیتال مارکتینگ شامل سه مرحله حضور، عرضه و تحلیل میشه که اجرای هر کدوم از این مراحل برای تحقق اهداف کسب‌وکار شما ضروریه.

 

در ادامه می خوایم چهارنوع استراتژی بازاریابی و مارکتینگ رو با هم بررسی کنیم:
انواع استراتژی مارکتینگ
•    بازاریابی علت
•    بازاریابی رابطه
•    بازاریابی کمبود
•    بازاریابی مخفی

 

بازاریابی علت:
این نوع بازاریابی، به عنوان بازاریابی مرتبط با علت هم شناخته میشه. وقتی که یک شرکت و محصولات و خدمات رو به یک علت یا مسئله اجتماعی پیوند بشه پیوند داد، در حال استفاده از این نوع بازاریابی هستیم.

 

بازاریابی رابطه:
بازاریابی روابط به منظور تقویت روابط شما با مشتریان موجود برای افزایش وفاداری ، بر حفظ و رضایت مشتری تمرکز داره و به شما کمک میکنه که همیشه با مخاطب در ارتباط باشید و هم گام با نیازهای اون پیش برید.

 

بازاریابی کمبود:
بازاریابی کمبود، تصوری از کمبود رو ایجاد میکنه که هدف اون ترغیب مشتری برای ترس از اینکه نکنه در آینده اون محصول رو خریداری کنه. معمولا این روش میتونه کمک کننده باشه اما باید حواستون به مخاطب های هوشمند باشه و به این موضوع هم فکر کنید که شاید فقط یکبار شانس استفاده از اونو داشته باشید.

 

بازاریابی مخفی:
بازاریابی مخفی ، که به عنوان بازاریابی مخفیانه هم شناخته میشه، در واقع مخاطب رو جوری درگیر مصرف اون محصول کنید که متوجه نشه چقدر درگیر شده.
در مورد بازاریابی علت و رابطه میشه گفت که از تکنیک های بازاریابی مثبت هستند اما دو مورد بعدی یکم بحث برانگیزترند.
همونطور که گفته شد جایگاه وبسایت در کسب و کار شمارو به راحتی میشه بررسی کرد اما قبل از اون میتونیم به این بپردازیم که وبسایت چه ویژگی هایی باید داشته باشه.

 

وبسایت
شاید براتون جالب باشه که وب‌سایت‌های اولیه به عنوان بروشور و کاتالوگ های آنلاینی بودن که هیچ ارتباط و تعاملی با کاربر ایجاد نمی‌کردن؛ اما این روزها وب‌سایت‌ها کاربردهای خیلی وسیع تری دارن. امکاناتی که یک وبسایت به مخاطب شما ارائه میده:
•    با شما و کارشناس های شما در ارتباط قرار بگیره.
•    مخاطب میتونه در اون جست و جو و تحقیق کنه.
•    ویدئوهایی که میخواید مخاطب تماشا کنه. 
•    نظرهای بقیه ی کاربرهارو بخونه. 
•    محصول و خدمات شمارو خریداری کنه.
•    و همینطور بتونه سفارشش رو پیگیری کنه و ... .

 

همونطور که داشتن وبسایت میتونه به شما خیلی کمک کنه اما گر بهینه ساخته نشه و در خدمت هدف شما و راحتی مخاطب نباشه، هیچ کمکی به شما نکرده و فقط وقت و هزینه ی شمارو هدر داده. برای این که این اتفاق نیوفته، آژانس مارکتینگ درساژ از همون ابتدا قدم به قدم با شما جلو میاد تا بتونید نهایت استفاده رو از امکانات این فضا ببرید.
اما اول باید بدونیم که یک وبسایت خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشه:

 

•    انتخاب آدرس و اسم مناسب
موقع خریدن دامنه برای وبسایت، درنظر داشته باشید که بهترین حالت ممکن اینه که با اولین جستجو مخاطب بتونه شمارو پیدا کنه. پس بهترین انتخاب رو داشته باشید.

 

•    طراحی جذاب و البته مخاطب پسند
طراحی user friendly که این روزها زیاد راجع بهش میشنویم، راحتی کاربر رو اصل قرار میده. طراحی وبسایت باید به گونه ای باشه که مخاطب گیج نشه و خیلی سریع به چیزی که میخواد برسه. پس موقع طراحی باید این نکته رو در نظر داشت. (خودتون رو جای مخاطب بذارین، از یه سایت چی میخواید؟)

 

•    راحت و خوانا بودن مطالب
مطالبی که در سایت گذاشته میشه، اگه خونده نشه انگار که اصلا گذاشته نشده. پس اگر از منابع خارجی استفاده می کنید، بهترین نگارش و ترجمه رو به کار بگیرید. 

 

•    دسترسی سریع و راحت به مطالب
فکر نکنید اگر دسترسی سخت به مطالب داشته باشید، میتونید زمان بودن مخاطب در وبسایت رو افزایش بدید، اگر مخاطب مطلب موردنظرشو به راحتی یک کلیک پیدا نکنه، شمارو ترک میکنه( و این دردناکه) پس سعی کنید راحت ترین راه رو نشون مخاطب بدین تا به مقصدش برسه.

 

•    محتوا، تیتر و تصویر جذاب
از کلیشه ها پرهیز کنید و دنبال ترندها باشید، حتما جواب میده!

 

•    بارگزاری سریع صفحات
همه میدونیم که سرعت تو دنیای دیجیتال حرف اول رو میزنه، پس با سایت کند و سنگین، مخاطب رو منتظر نذارید.

 

•    نمایش مناسب وبسایت در همه صفحات
سایت شما روی هر دستگاهی باید کیفیتش رو حفظ کنه، پس حتما نسخه های موبایل و تبلت و ... هم داشته باشید تا همیشه در دسترس مخاطب قرار بگیرید.

 

•    یکپارچگی تمام عناصر طراحی
تو طراحی وبسایت سعی کنید یک تم کلی رو رعایت کنید. این کار باعث میشه مخاطب سردرگرم نشه و اون تجربه ی مطلوب رو از گذروندن زمان در سایت شما به دست بیاره.

در حقیقت وبسایت یه عضو از دنیای بزرگ دیجیتال محسوب میشه، اما عضو مهم و تاثیر گذاریه. بوجود اومدن هر شرایطی مثل شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و ... میتونه کسب و کار شما رو تحت تاثیر خودش قرار بده. اما شما میتونید با بوجود آوردن و استفاده از ظرفیت هایی که فضای دیجیتال در اختیار شما قرار میده، جایگاه و موقعیت به نسبت با ثبات تری داشت باشید.
ما در آژانس مارکتینگ درساژ کلیه خدمات بازاریابی مثل طراحی وبسایت، خدمات و مشاوره های فروش، برندینگ و ... رو به شما ارائه میدیم و در تلاشیم که به کسب و کار ها کمک کنیم تا تو هر شرایطی به کارشون به بهترین شکل ادامه بدن.

 

درساژ،برای مشاوره در خصوص وب سایت میتونید با ما در ارتباط باشید. درخواست مشاوره درساژ
 
نظر جدید
شما هم نظر دهید:
0%