0
منو دسترسی
1399/01/30 @Html.GetTextMultiLan(1239) 11:40:00

تفاوت بازاریابی و ویزیتوری

بازاریاب و ویزیتور در شرح وظایف چقدر تفاوت دارند؟ قبل از پرداختن به تفاوت ها، با معانی آشنا بشیم.

تفاوت بازاریابی و ویزیتوری

حتما تاحالا آگهی استخدام دیدید که نوشته "بازاریاب استخدام میشود" و شما سریعا گفتید "ویزیتور میخوان" وآگهی رو رد کردید. یکی دونستن بازاریاب و ویزیتور یه غلط مصطلحه که خیلی وقته در کسب و کارها جا افتاده.شاید امروزه خیلیا به تفاوت های این دو آگاه باشند اما لازم هست که به طور منسجم یکبار با هم مرور کنیم کهبازاریاب و ویزیتور در شرح وظایف چقدر تفاوت دارند. قبل از پرداختن به تفاوت ها، با معانی آشنا بشیم.بازاریابی
همونطور که در مقالات قبل در مورد بازاریابی به طور مفصل صحبت شد،

 

1 بازاریابی مجموعهی نهادها، فعالیتها و فرایندهایی است که به خلق، ارتباط {اطلاعرسانی و کسب اطلاع}،تحویل و تبادل پیشنهادها (Offerings) مربوطند . مبادله هایی که برای مشتریان، کارفرما، شرکا و در مقیاسبزرگتر، جامعه، ارزشمند محسوب میشوند . )تعریف فیلیپ کاتلر 2013 )

 

2 )تعریف جدید از سایت اینوست پدیا( بازاریابی به فعالیت هایی گفته میشه که یک شرکت برای ارتقاء خریدیا فروش یک محصول یا خدمات انجام می دهد. بازاریابی شامل تبلیغات، فروش و تحویل محصولات بهمصرف کنندگان یا مشاغل دیگر است. برخی بازاریابی توسط نمایندگان به نمایندگی از یک شرکت انجام میشود.به طور کلی میشه گفت بازاریاب به کسی گفته میشه که در این پروسه ها شرکت داره و ارتباط اون با محصول وخدمات به طور مستقیم قبل و بعد از فروش است. فعالیت هایی مثل قیمت گذاری، شناخت بازار محصول،تحقیق و تحلیل بازار، درخواست و نیاز مخاطب و مواردی دیگر برعهده ی تیم بازاریابی است.

 

ویزیتور
میشه گفت کار ویزیتور در ساده ترین بیان، بازدید از محل مشتری و دریافت سفارش از اوناست. بنابراینویزیتورها، در تعیین قیمت و شرایط تحویل محصول دخالت مستقیم ندارند و براساس پروتکل هایی که موجوداست )استراتژی که از مرحله ی قبل یعنی بازاریابی به آنها داده میشود( وارد عمل می شوند و همینطور طبقاهداف مجموعه قدم برمیدارند. گرچه گاهی از ویزیتور انتظار میرود که فرایند متقاعد کردن مشتری برای خریدهم انجام بدهد. )که البته این فرایند بهتره که با استراتژی و در برنامه های بازاریابی کلی اتفاق بیوفته(در واقع معنی نزدیکتر به ویزیتور بودن اینه که با داشتن لیست ثابت محصولات و مشخصات کامل آنها وهمینطور لیست کردن مشتری ها و نیازهاشون، مدام درحال تلاش باشد تا سفارش جدید ثبت کند.

 

تفاوت ویزیتور و بازاریاب
با توجه به مطالب گفته شده، بازاریاب به طور مستقیم با مشتری در ارتباط قرار نمیگیرد و فعالیت های اصلیقبل از ارائه ی محصول رو به عهده دارد. اما ویزیتور که بهتره از واژه ی sales rep برای این مفهوم استفادهشود، به طور مستقیم با مشتری وارد مذاکره میشود. مشتری ای که از قبل توسط تیم بازاریابی مورد هدف ونظر بوده است.اتفاقی که اغلب می افتد این است که کسب و کارها به علت نداشتن تیم بازاریابی در مجموعه ی خود بلافاصلهبعد از تولید محصول، گروهی فروشنده استخدام می کنند و از آنها می خواهند که کار بازاریابی و فروش راهمزمانانجام دهند. که میبینیم نتیجه ی خوبی به همراه نداشته و اگر هم موفقیتی باشد، مقطعی است.اگر به دنبال تیم بازاریابی حرفه ای برای خدمات و تولیدات خود هستید، از ابتدا کار را به ما بسپارید. ما درآژانس مارکتینگ درساژ کلیه خدمات بازاریابی را از ابتدای کار با استراتژی های هدفمند برای شما انجام خواهیمداد.

 

چالش های ویزیتوری
همونطور که گفته شد ویزیتور به طور مستقیم با مخاطب در ارتباط است و به دلیل پیچیدگی های روابطانسانی از همان ابتدا با چالش های بسیاری رو به روست. اختیارات او در پیشنهاد فروش محدود است و معمولادر قیمت هم اختیاری از خود ندارد و طبق دستورالعمل ها باید صحبت کند، از این رو باید در علم مذاکرهتوانایی بالایی داشته باشد. و همینطور مهارت های ارتباطی خود را بالا ببرد. قدرت رابطه سازی و ایجاد ارتباطعاطفی با مشتری نیز مهم است و نقش تعیینکنندهای در موفقیت یک ویزیتور دارد.ویژگی های ویزیتور موفقفروشنده ی موفق بودنامریذاتینیست و اغلب افراد این استعداد را در خود پرورش میدهند. با کسب مهارتهایی که برای برخورد با مشتری ضروری و تاثیرگذار هست. شرکت در دوره های آموزشی،خواندنکتابها ومجلات بازاریابی و فروش و شاگردی کردن در کنار بزرگان بازار به تقویت این مهارت ها به شما کمک میکند.

 

۱ - نتیجه گرا بودن
باید هدف مجموعه را به طور مشخص بدانید و بفهمید که هدف فقط فروش بوده است یا خیر؟ نکته ی مهم درمورد ویزیتور بودن این است که در تقسیم زمان و تمرکز خود آزاد هستید و به راحتی میتوانید کار خود راگسترش دهید.

 

۲ - شجاع بودن
نترسید و کار بز رگ انجام دهید. ترس موقعی بوجود می آید که می دانیم با تصمیمی که میگیریم اتفاقی میافتد که ما باید با آن روبه رو بشویم. تصمیم های مهم را بدون ترس بگیرید.

 

۳ - داشتن انرژی بالا
اگر میخواهید موفق باشید انرژ ی خود را در سرتاسر کار حفظ کنید. موفقیت ها معمولا در زمانی رخ میدهند که ساعات بالایی با تمرکز عالیت داشته اید.

 

۴ - مشتری را بشناس
اگر توانایی ایجاد یک رابطه دوستانه با مشتری را داشته باشید، تا حدودی فروش و موفقیت خود را تضمینکرده اید. ممکن است مشتریان شما از شهرها و فرهنگ های مختلف باشند و این توانایی باعث حفظ مشتریها و خرید مجدد آنها می شود.

 

۵ - به برنامه رشد خود متعهد باش
در هر لحظه به فکر یک راه و روش جدید باشید. اگر مدام در حال بهبود بخشیدن و ارتقا سطح خود باشید. اگربدون برنامه باشید ممکن است میانه های راه ناامید شوید یا به کل مسیرتان عوض شود!دانستن نکات و یادگیری همیه شانس موفقیت را بالا میبرد. با درساژ همراه باشید. همینطور می توانید هر نوعاطلاعاتی در مورد بازاریابی و آموزش منابع انسانی مجموعه خود داشتید، از مشاوره های رایگان ما بهره بگیرید.

:
0%