0
منو دسترسی
1399/01/25 در ساعت 13:37:51

تفاوت بازاریابی و فروش

در این مقاله قصد داریم تا بازاریابی و فروش رو باهم مقایسه کنیم.

تفاوت بازاریابی و فروش

Marketing vs sale
میشه گفت اگه بخوایم بازاریابی و فروش رو باهم مقایسه کنیم، تکنیک های فروش قوی برای افزایش درآمد و رشد تجارت ضرورین، اما اگر کسب و کار شما فاقد یک برنامه بازاریابی مؤثر باشه، مخاطبی وجود نداره که شما به اون محصولی ارائه کنید. تعادل بازاریابی و فروش نیاز به یک استراتژی جامع دار که همواره و در نهایت به سمت مشتری هدایت میشه. اگر برای کسب و کارتون نیاز به مشاوره های بازاریابی و فروش دارین با درساژ همراه باشین.

بازاریابی در مقابل فروش
تفاوت بین بازاریابی و فروش در نزدیک بودن شما به تبدیل مشتری بالقوه به مشتری واقعیه.
بازاریابی
بازاریابی شامل استراتژی هاییست که شما برای رسیدن به هدف های جدید و ایجاد علاقه به کسب و کار خودتون استفاده می کنید. (برای اطلاع بیشتر به مقاله مارکتینگ مراجعه کنید) این کار باید معیارهای قابل اندازه گیری داشته باشه تا بتونید قضاوت کنید کدوم یکی از گزینه های بازاریابی مقرون به صرفه هستن و نتیجه می گیرند. آژانس مارکتینگ درساژ برای تدوین و تحلیل استراتژی های بازاریابی در کنار شماست. با توجه به کسب و کار شما ، بازاریابی شامل موارد زیر میشه:
•    چاپ، تلویزیون یا تبلیغات دیجیتال
•    روابط عمومی
•    استفاده و مشارکت در رسانه های اجتماعی
•    بازاریابی رابطه
•    بازاریابی برند
•    بازاریابی ویروسی
•    تماس تلفنی یا ایمیل
•    ایمیل مستقیم
فروش
در مقابل فروش فرایندیست که در واقع شخص رو ترغیب به خرید از کسب و کار شما میکنه. و غالباً شامل برخی از تعامل های بین فردی میشه و در نهایت به ترقی مشتری منجر میشه. بیشتر اوقات، پیگیری ها و دستورالعمل های مربوط به تیم فروش از طریق تیم بازاریابی و بعد از تحقیق و بررسی، به سمت شما هدایت میشه. همین الان میتونید برای دریافت خدمات مشاوره ی فروش درخواست مشاوره در سایت ثبت کنید. استراتژی های فروش شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:
•    جلسات یک به یک
•    تماس های سرد یا تماس های گرم
•    شبکه سازی
•    رویدادهای تبلیغاتی یا نمایشگاه های تجاری
•    تعامل خرده فروشی
•    فروش مستقیم
•    ایمیل های سبد خرید رها شده
سرد و داغ (پیشروهای داغ)
تبدیل گروه سرد(سرب) به مشتری، نقاط تماس و تلاش بیشتری میخواد. و می تونه شامل هر نوع بازاریابی و همچنین فعالیت های اجتماعی مثل توصیه ی دوستان یا نتایج جستجوی آنلاین باشد. از اونجا که مشتری های بالقوه از طریق این نقاط تماس پیشرفت می کنند، از اونا به عنوان سرب سرد، گرم و واجد شرایط (داغ) یاد میکنیم.
سرد: شامل شركت هایی میشه كه با کسب و کار شما ناآشنا هستن، هيچ نظری در مورد اون ندارن، يا قصد خريد چيزی رو ندارند. در این مرحله ممکنه که شما اطلاعات تماس اونارو بدونید ، اما هنوز فرآیند تبدیل اونا به مشتری روشروع نکردید.
گرم: این گروه شامل مخاطبانی میشه که در معرض برخی از پیام های کسب و کار شما قرار گرفتند یا در مورد شغل شما شنیدند و یا تا حدی علاقه مند به خرید هستند. ممکنه اونا شما رو در رسانه های اجتماعی دنبال کرده باشن یا تمایل دارند که بیشتر راجع به شما بدونند.
داغ یا واجد شرایط: کسایی که نظر مثبتی نسبت به برند شما دارن، میدونن که چه چیزی از شما دوست دارن که بخرن و یا حتی نزدیک به خرید هستند. اونا آماده خریدن و باید متقاعد بشن که شما بهترین کسب و کار و در نهایت انتخاب برای خرید هستید.
کار بازاریابی در واقع اینه که یک چشم انداز کلی از مخاطب ها از همون مراحل سرد و گرم و بعد هم واجد شرایط ایجاد کنه تا شما بتونید بدون هیچ سردرگمی به مخاطب خدمات ارائه بدین. تکنیک های فروش همون چیزیه که شما برای بستن معامله و نهایی کردن خرید مشتری استفاده میکنید. وقتی که همه چیز از قبل مشخص و آماده باشه، یک متخصص فروش خیلی راحت تر می تونه اونارو متقاعد کنه که خرید انجام بدن. برای کسب مهارت های فروش با درساژ همراه باشید.

ادغام فروش و بازاریابی
یکپارچه سازی کار تیم های فروش و بازاریابی به شما این امکانو میده تا در هر سه سطح (سرد ، گرم و داغ) به چشم انداز درست و دقیق تری برسید. البته که با همراهی یک متخصص این کار راحت تر میشه. 
برای دستیابی به یک استراتژی خوب باید تیم بازاریابی و فروش با هم بیشتر و هماهنگ تر باشند تا بتونن برنامه ها و چشم انداز بهتری نسبت به خدمات خود و تقاضای مشتری بدست بیارند. اقداماتی که برای مشتری میشه انجام داد:
استراتژی سرب سرد: یک نامه پستی مستقیم ارسال کنید، یک تبلیغ دیجیتال را اجرا کنید یا یک رسانه ی رسانه اجتماعی رو حمایت کنید.
استراتژی رهبری گرم: یک ایمیل پیگیری شخصی بنویسید ، نامه فروش ارسال کنید یا دعوت نامه ای درمورد یک سمینار ویژه یا یک جلسه آموزشی رایگان.
اگر استراتژی سرب گرم شما منجر به سرب واجد شرایط بشه، وقت اون رسیده که مرحله فروش مستقیم رو شروع کنید.
استراتژی سرب واجد شرایط: انجام یک تماس یک به یک؛ یک جلسه حضوری برنامه ریزی کنید. تخفیف محدود یا پیشنهاد، تخمین یا قرارداد ارائه دهید.

تعادل بازاریابی و فروش
مشاغل و شرکت های نوپا ممکنه برای بخش های فروش و بازاریابی جداگانه کارمند نداشته باشن، در عوض فقط به یک یا دو نفر متکی هستن تا بتونند هر دو مسئولیت رو بر عهده بگیرند. نگران نباشید این می تونه ایجاد یک برنامه جامع بازاریابی و فروش را آسانتر کنه، همینطور میتونه به این معنا باشه که انرژی بیشتری به یک طرف معادله هدایت میشه.
اگر کسب و کار کوچک شما در تعادل فروش و بازاریابی مشکل داره، زمان و منابعی که دارین رو برای کسب اطلاعات در مورد بازاریابی ، پیام رسانی کسب و کار و تاکتیک های سرمایه گذاری، صرف کنید. وقتی که شما و کارکنان بخش فروش و بازاریابی به همان اندازه مهارت داشته باشید، می تونید هر دوی این موارد رو به تعادل برسونید تا فرآیندی ایجاد کنید که با اطمینان بشه چشم اندازی که در نظر دارید رو به مشتری تبدیل کنید.
اگر میخواهید اطلاعات بیشتر یا مشاوره در جهت خدمات بازاریابی و فروش دریافت کنید، با آژانس مارکتینگ درساژ در تماس باشید.

 

نظر جدید
شما هم نظر دهید:
0%